www.DTSFab.com Desert Sand and Trail Fabrication for the off road enthusiast, driver, and builder - discussion forums, on line store, and advice - your one stop off road shop.

  • June 26, 2017, 02:45:34 PM *
  • Welcome, Guest
Please login or register.

Login with username, password and session length
Advanced search  

News:

Arizona Transaxle - member and sponsor of DTSfab.com - offering member's discounts for transaxle repairs and drive line components including Mendeola, Albins, and Sandrail Bus Box (091)
Pages: [1] 2   Go Down

Author Topic: New Year, new car-L  (Read 1453 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Welcome to DTSfab.com. Please post a short introduction .


YOU MUST BE LOGGED IN TO VIEW PHOTOS / ATTACHMENTS.

We are very glad you found us. Membership is free to all.
If you like what you are reading why not sign up as a member so you can see all of what DTS has to offer?

For those that like a bit more risque,less PG atmosphere we have the VIP room for only $20.00 a year.

Whichever membership you choose you will find a wealth of information to help you along with your project whether it be for Desert Trail or Sand.



Please enjoy the site.


By the way; this pesky message goes away when you join! What are you waiting for? Join Now.


Carlriddle

  • Another build? What are you thinking?
  • Hero Member
  • ****
  • Online Online
  • Posts: 4302
  • Location: Rome, Georgia
New Year, new car-L
« on: January 11, 2016, 08:12:19 AM »
After 20+ yrs wife and I have gone separate ways.  Life changes, we change, and have grown apart.  Tough investing that much time into something only to see it end.  But we are good, friendly and all is well.  I'm excited to see whats in store!!

So I wanted to do something different with the buggy, and couldn't get an offer close enough to what I need to rebuild so........

I I broke out the software, and the cutoff wheel.  Never like the lean the 3 wide seating caused when I was riding solo.  So going to narrow it up, go back to 2 seats, redo a few thing I wished I'd changed to start with.  Narrowed by 8", and moving the seats in a little further from side rails.  Redo dash and hood to fit new frame.  Should have plenty of time  rofl before trip, right?  Also for Xmas I picked up some STU 8.50 razor backs for the front!! ;D ;D
« Last Edit: January 11, 2016, 08:15:01 AM by Carlriddle »
Logged

You can keep your CHANGE, I'd like to keep my DOLLAR.

fabr

  • Administrator
  • *
  • Online Online
  • Posts: 90378
  • Location: SE Kansas
Re: New Year, new car-L
« Reply #1 on: January 11, 2016, 08:34:51 AM »
I thought that might have been what was going on. BTDT,life will go on tho.    Good to hear you are in good spirits and keeping busy building . You will like the changes to the buggy and life as well in time. Carry on ,my friend!
Logged

"There can be no divided allegiance here.  Any man who says he is an American,
but something else also, isn't an American at all.  We have room for but one
flag, the American flag... We have room for but one language here, and that is
the English language... and we have room for but one sole loyalty and that is a
loyalty to the American people."
Theodore Roosevelt 1907

-----------------------------------------------------------
"I fear the day that technology will surpass our human interaction. The world will have a generation of idiots" Albert Einstein

Yummi

  • Grumpy, Sneezey and Dopey all rolled into one.
  • Administration
  • *
  • Offline Offline
  • Posts: 252
  • Location: Payson, AZ
    • WWW
Re: New Year, new car-L
« Reply #2 on: January 11, 2016, 08:41:29 AM »
Glad to see you and she are cordial.  I know some get ugly, but never understood why that had to be.  Looking forward to the rework progress.
Logged

**********************
I like things that move.   Pretty much limits me to cars and strippers

Did you know I have a blog?  Come on now, it is 2016, everybody does.  http://www.jeepingwithdogs.com

Lance-W

  • Hero Member
  • ****
  • Offline Offline
  • Posts: 964
  • Location: Simi Valley, California U.S.A
Re: New Year, new car-L
« Reply #3 on: January 11, 2016, 10:21:10 AM »
Cut her seat (azz) right outta your life !   I like it !!!!!!!  Too funny :)
Logged

fabr

  • Administrator
  • *
  • Online Online
  • Posts: 90378
  • Location: SE Kansas
Re: New Year, new car-L
« Reply #4 on: January 11, 2016, 10:35:39 AM »
Cut her seat (azz) right outta your life !   I like it !!!!!!!  Too funny :)
LMAO LMAO LMAO LMAO LMAO LMAO
Logged

"There can be no divided allegiance here.  Any man who says he is an American,
but something else also, isn't an American at all.  We have room for but one
flag, the American flag... We have room for but one language here, and that is
the English language... and we have room for but one sole loyalty and that is a
loyalty to the American people."
Theodore Roosevelt 1907

-----------------------------------------------------------
"I fear the day that technology will surpass our human interaction. The world will have a generation of idiots" Albert Einstein

budlight69

  • Fabricator
  • **
  • Offline Offline
  • Posts: 147
  • Location: Kansas
Re: New Year, new car-L
« Reply #5 on: January 11, 2016, 10:52:24 AM »
Sorry to hear about the breakup, but life does go on.  Sounds like you have accepted it well.  Keeping busy in the shop is great therapy.  And Damnnn, you are doing some major surgery on the buggy, it looks great so far.  But you better stay busy, April is coming right up!  And those new 8.50 fronts will turn hard. 
Logged

Carlriddle

  • Another build? What are you thinking?
  • Hero Member
  • ****
  • Online Online
  • Posts: 4302
  • Location: Rome, Georgia
Re: New Year, new car-L
« Reply #6 on: January 11, 2016, 12:47:47 PM »
Thanks guys!

Hoping to be done in about a month, but we'll see how many curve balls get tossed in. 
Logged

You can keep your CHANGE, I'd like to keep my DOLLAR.

dsrace

  • VIP
  • *
  • my one true weakness

  • Offline Offline
  • Posts: 4857
    • WWW
Re: New Year, new car-L
« Reply #7 on: January 11, 2016, 06:03:35 PM »
ya life goes on and 1 less seat to slow you down on the dunes lol lol  ;D the rails is looking good btw!
Logged

Don't never argue with an Idiot!
Because he will drag you down to his level and beat you with experience

fastcorvairs

  • Lifetime VIP
  • *
  • If it is worth doing!!!!!! Do it in the sand

  • Offline Offline
  • Posts: 2699
  • Location: Clearwater Kansas U.S.A.
Re: New Year, new car-L
« Reply #8 on: January 11, 2016, 08:28:54 PM »
Sorry to here this kind of news Carl.  20+ years is a major investment in a marriage to have it go south. But also happy to here that your still talking.  Buggy's come and Buggy's go, good to see this one is getting the make over.     
Logged


If I believe I cannot do something it makes me incapable of doing it. But when I believe that I can, then I acquire the ability to do it , even if I didn't have it at the beginning.

D Walker

  • Lifetime VIP
  • *
  • Offline Offline
  • Posts: 257
  • Location: Addison Alabama
Re: New Year, new car-L
« Reply #9 on: January 12, 2016, 12:07:33 AM »
Sorry for the break up. Try to keep it civil, it makes it a lot easier.

Go get that powerball ticket and post it up. A share of $1.4 billion couldn't hurt.
Logged

sandracer1

  • Sr. Member
  • ***
  • Offline Offline
  • Posts: 449
  • Location: St louis MO
Re: New Year, new car-L
« Reply #10 on: January 12, 2016, 07:39:49 PM »
Sorry to hear the news Carl. Must be some good memories if you two are handling it so well.
Finish skinnying that thing up and we will leave DS in the trails! Maybe you just do a single seater?
Logged

dsrace

  • VIP
  • *
  • my one true weakness

  • Offline Offline
  • Posts: 4857
    • WWW
Re: New Year, new car-L
« Reply #11 on: January 13, 2016, 10:16:57 AM »
leave me in the trails huh lol bs1 lol i`m working on something that will give that revolt a run for the money in the trails lol now how about you make a run to st a this year!!  ;D
Logged

Don't never argue with an Idiot!
Because he will drag you down to his level and beat you with experience

Carlriddle

  • Another build? What are you thinking?
  • Hero Member
  • ****
  • Online Online
  • Posts: 4302
  • Location: Rome, Georgia
Re: New Year, new car-L
« Reply #12 on: January 13, 2016, 02:45:44 PM »

Go get that powerball ticket and post it up. A share of $1.4 billion couldn't hurt.
Got it.  Paid $50 deposit on new car.  Bal when we win!   ;D ;D

Finish skinnying that thing up and we will leave DS in the trails! Maybe you just do a single seater?
Always leave room for a passenger.  Lots of hot hitchhikers between Ga and Little Sahara.  ;)

leave me in the trails huh lol bs1 lol i`m working on something that will give that revolt a run for the money in the trails lol now how about you make a run to st a this year!!  ;D

Ds found the boat anchor Enemy and I tied to back of car.  Damn!! LMAO LMAO
Logged

You can keep your CHANGE, I'd like to keep my DOLLAR.

Carlriddle

  • Another build? What are you thinking?
  • Hero Member
  • ****
  • Online Online
  • Posts: 4302
  • Location: Rome, Georgia
Re: New Year, new car-L
« Reply #13 on: January 18, 2016, 12:36:19 PM »
Progressing along.  I dropped the front of roof a bit but also moved it back a bit to not hurt my vision looking up a dune.  Hopefully.  Few more changes to make.......
Logged

You can keep your CHANGE, I'd like to keep my DOLLAR.

sandracer1

  • Sr. Member
  • ***
  • Offline Offline
  • Posts: 449
  • Location: St louis MO
Re: New Year, new car-L
« Reply #14 on: January 19, 2016, 05:39:01 PM »
leave me in the trails huh lol bs1 lol i`m working on something that will give that revolt a run for the money in the trails lol now how about you make a run to st a this year!!  ;D

New Grandson will be here in April so we are not going to make the 2 week trip to SA this year. I need to get programmers for both of our cars and should really rebuild my motor before I make that trip. 2 trips to LS for me this year. Jen may not make the April trip.
Logged
Pages: [1] 2   Go Up